divendres, 8 d’agost del 2008

El món gira més ràpid

Tot i que astronòmicament parlant no és així, sinó tot el contrari i en teoria la Terra es va frenant amb el temps donat l’efecte de fricció de la massa oceànica, políticament i social estem vivint un dels estius amb més moviment dels darrers anys.

Per una banda, com no, ja fa una estona que ha començat la polèmica inauguració d’aquests Jocs Olímpics que tant em fereixen la sensibilitat. No dic que no s’hagi de donar oportunitats als “nous rics”, però la baixada de pantalons del COI em sembla vergonyosa.

Per altra banda, a menys quilòmetres de casa, a Geòrgia, s’està preparant, de fet també ha començat, una de ben grossa amb els bombardeigs a la població civil, separatista i pro russa d’Osètia del Nord. Aquests atacs ja han causat morts entre uns ciutadans que tenen intenció democràtica i majoritària d’escindir-se d’un país per integrar-se a un altre. Han decidit! S’hauria de respectar! Però de moment no s’està fent. Ai, ai...recursos naturals importants a la zona pots trobar petit padawan, que diria el Yoda. Fotut el tema, perquè Rússia ja s’ha posicionat a favor de la població separatista, anunciant tot tipus d’ajudes...començant pel militar, i els USA i la UE també es posicionen...a favor de Geòrgia si no he llegit malament. Sembla que tornem enrera i espero que la cosa se solucioni...sinó la podem tenir molt i molt grossa...i més en plena crisis econòmica. Perquè, quina millor manera de fer funcionar indústries que no tenen demanda civil? “¡Más madera, es la guerra!”



També, encara més a prop de casa tenim el tema, que ja cansa, de l’Estatut....Ara resulta que el Gobierno ha decidit que es passa pel mateix forro dels collons el que diu una llei orgànica. Ara, que si jo vaig i, per dir alguna cosa, cremo una foto del rei em caurà tot “el pes de la llei”. I comparacions odioses. Qui no ha sentit les declaracions de ZP o de LaVega sobre l’excarcelació de DeJuana? Sí, sí diuen així: “Nos repugna que DeJuana esté en la calle, pero hay que cumplir lo que manda la ley”. Ok, em sembla perfecte...però no sé, em sembla que es respecta més la llei per un assassí que no pas per complir amb el que diu un text recolzat per una majoria social, tot i que sigui un text retallat o, com deia aquell brètol, “bien cepillado”. Cada vegada em crec menys les mentides de ZP.

No sé, tot plegat fa un tuf que no m’agrada gens...Olimpíades sense llibertat, bombardeigs, guerra, incompliments legals, etarres al carrer i morts a la tomba.


"Symphony of Destruction - Megadeth"

Sabeu què...que marxo de vacances i ja m’ho trobaré a la tornada.

1 comentari:

Pau ha dit...

Tot plegat una merda com la majestuosa catedral de Burgos. Autèntica vergonya en el país més poblat i poderós del món, cridat a ser una de les primeres potències mundials en pocs anys, passant de tot i prenent el número a tot cristo. Sense llibertats i oprimint al poble i a un país tranquil (Tíbet) i pacífic (fa por pensar en el poder d'aquests tios que amb l'esprit podríen governar el món, o almenys, ajudar a sublevar una població explotada i oprimida, la xinesa, sense por de morir o passar a una millor vida).
Lo dels soviètics és la canya, recuperant antigues repúbliques soviètiques a òstia limpia (cagadets estem, i és per estar-ho).
I lo dels pocavergonyes del Gobierno, que ens porten estafan un piló d'anys. Al final hauré de creure als que em diuen que volen acabar amb el poder de produir i emprendre d'un poble comerciant com pocs. Ens condemnen al ostracisme i al descuit, quan ens fotem de gana ja ens donaràn subvencions per poder sobreviure, però llavors no podrem fer res, ni serem ningú. Si al final m'obliguen a radicalitzar-me, i em dona molt pel cul.
Salut!