dilluns, 13 de juliol del 2009

Sonisphere!

Bon cap de setmana de heavy metal amb grans grups com Lamb of God, Machine Head, Mastodon...i no ens oblidem dels caps de cartell, METALLICA que van fer un tros de concert que trigaré en oblidar.

Per una vegada, i espero que serveixi com a precedent, es va fer un festival d'aquestes característiques a Barcelona. Ja estava cansat d'anar sempre fins a Villarrobledo (Albacete), Zaragoza o Getafe per veure grups d'aquesta talla dins d'un festival i a un preu més que raonable.



Machine Head - Old

I és que és un descans acabar un dia de concerts, fet pols, esgotat i pensar...puc anar a casa caminant i no he de dormir a l'herba i esperar-me no sé quantes hores per agafar un tren, autocar, etc. per apropar-me a la meva ciutat.

De l'organització en general em va semblar correcte perquè els concerts van sonar bé, van ser puntuals i no va haver-hi problemes (que jo veies) com he vist en altres festis on que se n'anés la llum era el més comú. Certament hi havia cues massa llargues per aconseguir tickets de beguda i pel que sembla el menjar es va acabar relativament aviat. Però jo a un festival vaig a veure els concerts, disfrutar de la música i, sí, també a privar...però per això millor fora del recinte perquè el litre de birra (que s'evaporava) costava 8€. Res nou en un festival.

I dels concerts...buf. Disfrutant com un enano amb Lamb of God i Machine Head. No ens oblidem de S.A. que van fer un concert massa curt, però ja se sap dins d'una agenda de concerts apretada. Mastodon també ho van clavar...però per mi no van lluir suficientment. Down van ser un descobriment per mi, tot i que sonaven excessivament a Pantera (que m'encanta i que és cosa lògica si coneixem els seus origen).

Slipknot...no sé, segueixen sense dir-me res tot i que va ser un punt a destacar veure una bateria sencera elevant-se i rodant en ple concert. A nivell d'espectacle s'ha de reconéixer que s'ho tenen estudiat...però si hagués estat elecció meva jo hagués posat a Machine Head just abans dels quatre jinets.


Slipknot i la bateria voladora


Metallica van estar espectaculars. Els temes del nou àlbum, Death Magnetic, sonaven millor del que m'esperava en directe. Mentre que els clàssics Master of Puppets, One, Enter Sandman, Seek and Destroy...van estar brutals i acompanyats d'una pirotècnia molt decent (sobretot One, on per un moment semblava que farien volar l'escenari). L'únic que va sobrar van ser els pseudo-sermons de Heitfeld. Però ei, que m'ho vaig passar de puta mare i repetiria cada cap de setmana. Esperem que la promesa de Heitfeld de tornar abans de 6 anys a Barcelona siguin més que paraules.



Metallica - Seek and Destroy


Long live Rock'n Roll