divendres, 1 d’agost del 2008

Valoració del Bicing



Avui m’ha arribat per internet (com diria Sergi Mas) una email amb una enquesta per valorar el servei del Bicing del que en sóc usuari. Com que sóc investigador de mercats només apuntar un parell de coses.

Està molt bé que es faci via mail perquè m’imagino que la gent de Barcelona a les franges d’edat que són usuaris del servei del Bicing deuen tenir més o menys accès a Internet. Una altra cosa és que tinguin ganes i temps de valorar el servei, però això passa amb qualsevol altre tipus d'enquesta ("Hola, buenas, ¿es usted la senyora de la casa?" "No, no...soy su hija!")

Uhm, problema, problema...només et fan valorar una determinada zona de Barcelona. Bé, potser és simplement perquè com tot queda registrat saben exactament quines són les estacions que més fas servir i per això pots tenir una millor valoració. Ai, sí, la valoració...si no vaig errat, ni una sola oportunitat de posar una nota al Bicing en global. Preguntes més complicades sobre quantes vegades fas servir el Bicing en una setmana laboral, però que no sigui pont, ni que siguin vacances, ni que aquell dia estigui ennuvolat...les que vulgueu...però una pregunta oberta en plan “expliqui en dues frases què en pensa del servei” o “com creu que es podria millorar el servei?”. Nois (i noies), ni rastre...

Segur que els senyors que hi ha darrera de la concesió del Bicing estan una mica preocupats per les darreres notícies sobre el servei. No massa positives, tot sigui dit. Els problemes amb les bicis tant mecànics (rodes punxades, cadenes fora de lloc, seients innajustables, canvis que no funcionen,...) com tècnics del servei informàtic (quin frase aquesta “En aquests moments no hi ha bicis disponibles...” quan veus perfectament que hi ha cinc o sis bicicletes aparentment perfectament útils als seu lloc, preparades per rodar) són una constant. Bé, més ben dit, una constant no, un increscendo. I clar, és evident que a la Barcelona pija, del diseny i dels turistes amb sandàlies i mitjons...aquestes coses, les bicicletes cutres i mig trencades no queden bé...De cap manera! A més, quin dels seus clients voldrà posar publicitat en un suport tan “cascat”?

Sincerament, preferiria pagar una mica més dels 24€ per un servei públic que em garantís una fiabilitat superior a l’actual (no és massa complicat, segur) i, si volen, que a més a més serveixin per finançar els carrils bicis que encara avui són molt pocs.

A posar-se les piles i a fer enquestes amb cara i ulls!

3 comentaris:

F ha dit...

mmmm, parlo? em callo? mmm, no se, no se. Parlo. Tot el que és públic és una merda!!! Tot el que està subjecte a un ajuntament és inútil. Quan entitats públiques foten el nas en iniciatives privades (i roben literalment l'empresa) tot s'en va a la p*t* merda. Apa, que a gust s'ha quedat el dimoni lliberal que duc a dins.
ja estic millor, ara diré que l' ajuntament s' ha de possar les piles amb aquest tema i calcar el sistema de gestió del "velo" parisenc. Ja se sap, a Europa, la dels tios amb mitjons blancs i sandalies, tot va una mica millor, i per alguna cosa serà.

Unknown ha dit...

Si en la encuesta no habia ninguna pregunta del tipo valore nuestro servicio... es una encuentas para quedar bien, despues presentan un grafico de valoracion positiva del usuario ( si lo sabre yo ).
Despues, no es totalmente cierto que todo lo publico es una mierda, es una mierda a quien dejan la gestion.
El que se vende mas barato... ese va a gestionar todo el servicio...mmm que se puede hacer...solucion: Marc, compra una bici al decatlon que te va a salir mejor.

Marc Gil ha dit...

Tengo una bici, lo que pasa es que no sé dónde aparcarla sin que me la manguen en el minuto 0. Barcelona es guay de fachada...pero esá llena de manguis!