dimecres, 25 de juliol del 2007

BARCELONAAAA!

Se celebren ja els 15 anys des d'aquell gran esdeveniment que van ser les Olimpiades de Barcelona. Potser està malament que ho digui jo, però van ser i han estat les millors que hi ha hagut. La mostra? només cal veure això:


Potser van ser els últims Jocs amb un sentiment més inocent, o potser era que l'inocent era jo, només un nano aleshores que vivia a casa seva tot el moviment que comportava un esdeveniment d'aquesta magnitut. De fet el meu pare va treballar activament en el tema i a casa tenim una autèntica torxa olímpica de record, entre altres coses. Si miro a l'armari segur que encara trobaré alguna samarreta amb el Cobi.

Ara els temps han canviat, jo he crescut, he llegit, he viscut i he perdut la inocència. El que veig són uns Jocs on l'important no és l'esport, sino les relacions comercials i polítiques. Per això un estament que aleshores presidia el mooolt polèmic Samaranch (no, no ens oblidarem del teu passat), li ha donat les properes a Beijing (aka Pekin)... Un país sense massa respecte pels drets humans, però també s'han fet Jocs als USA (pena de mort) i a la URSS (tampoc un gran exemple de democràcia, no). Com a mínim, de la Xina sempre es pot dir que és el país que més ha fet per reduir la pobresa a nivell mundial.

Jo, prefereixo oblidar-me d'aquestes coses, tancar els ulls i recordar la inauguració dels Jocs en una BCN amb il·lusió i llum (elèctrica).