dilluns, 12 de maig del 2008

Cashback

Una d'aquelles pel·lícules de les que no n'has sentit ni parlar, però que quan la veus a la cartellera dius "i perquè no?"

Cashback, en referència al supermercat on té lloc la majoria de la trama i on se'ns presenten gairebé tots els personatges, és un film que no sembla tenir un pressupost massa ambiciós, però que parteix d'una idea original, tot i que una mica surrealista. Un noi, força rarot, que és artista i que com a conseqüència de deixar-ho amb la seva nòvia (escena inicial genial)comença a no poder dormir i desenvolupa l'habilitat d'aturar el temps, que dedica a retratar les fèmines que es va trobant. Això sí, el tio és rarot però li encanten les ties "bones". Vaja, jo al supermercat diria que mai he trobat models com les que es deixen retratar a la pel·lícula. A part d'això i d'un cert excès de sexualitat femenina que, tot sigui dit, no em va importar gens ni mica, però sí que és cert que tampoc seria necessari, els diàlegs dels personatges secundaris, tots ells una colla de perdedors en poténcia, són força divertits, així com les seves personalitats (n'hi ha un que em va recordar una mica a l'adicte per les arts marcials de Torrente).

Es podria dir que la peli vol ser atrevida en el seu plantejament, però no ho és...quantes vegades se n'ha parlat del noi enamoradís que perd el cap per una noia que sembla corrent? (sense anar més lluny, American Beauty), però sí que té unes quantes escenes que valen molt la pena. N'hi ha una, de quan cau cap al llit en plena crisi d'insomni que vaig trobar molt original.

És un bon film per veure amb una mica de temps i paciència, ja que a vegades es pot fer una mica lenta, però que es mereix observar el tractament de moltes imatges i es mereix també el imaginar-nos què faríem nosaltres si tinguèssim el mateix "poder" que el protagonista.

5 comentaris:

Montse ha dit...

I bé, que faries si tinguessis aquest poder?

Marc Gil ha dit...

Doncs recordo un divertit episodi del Dr.Slump (o l'Arale) on ell podia parar el temps...al final ell era vell i la resta no, jeje.

Jo, home, doncs suposo que si fes bon dia, aniria a la platja, a gaudir fins que em canses de la temperatura ideal...no sé, a les 10 del matí, que el sol escalfa però segons com encara no crema massa. També m'agradaria passejar-me per tota la ciutat sense soroll. Alguna vegada he anat en bici a les 6 del matí i la tranquilitat de la ciutat que es desperta és molt atractiva.

Jeje, i suposo que alguna malifeta també faria XD

Montse ha dit...

El silenci el gaudeixes perquè existeix el soroll... així que no em val la resposta, que no dic que no m'agradi.
Però volem (clam popular) un llistat de les gamberrades!!!

Marc Gil ha dit...

Em vols fer quedar malament veig...

A veure, a veure...Com a la peli les màquines funcionaven en les meves gamberrades també, eh!

1.- El primer que faria és anar a buscar un bon cotxe d'aquells que probablement mai tindré. Concessionari, claus i brum!

2.- Agafaria de l'Fnac tot el que pogués fotre al cotxe. L'Fnac és una debilitat que tinc.

3.- Pensant-ho bé, podria dedicar-me a posar a la gent en posicions extranyes, canviar-lis la roba, lligar els cordons de les sabates, tonteries vàries. Però això, més o menys també ho fan a la peli, així que no és massa original.

4.- Amb la càmera de l'Fnac, jeje, faria fotos de la gent d'abans i les penjaria per internet o algo :D

5.- Aniria a on pogués trobar els típics arxius secrets, tipus CNI, CIA, etc. i fotria una bona llegida.

6.- De les més sonades en faria un llibre i còpies que deixaria a punts estratègics per a que la gent els llegís...a veure què passaria després, jurs..quina liada.

7.- Obviament, com a tio que sóc també disfrutaria de la vista, però com que no em mola fer-m'ho amb maniquis...doncs no crec que fes res més.

8.- Entraria a les cases de la gent, no a robar, però sí a xafardejar...ara que ho penso, a veure quines situacions hem trobaria!! jaja. Fotos al canto!

9.- Obviament, algo de pasta dels bancs agafaria...per anar passant tranquilament, tot i que si puc parar el temps...doncs tampoc em fa massa falta, no?

10.- Ah, ah...posaria a polítics que em cauen malament amb papers o històries que els deixessin en evidència...amb una nota que digués "si no feu el que prometeu, la cosa empitjorarà". No és una gamberrada, però seria ideal!

I no sé, ja en tinc unes quantes per ser les 00:30, no?

Tu turno! jaja

Montse ha dit...

Molt bé, tu has currat molt!
Mi turno!
Que faria jo si pogues parar el temps? Doncs imagino que coses semblants a les que has dit tu, per exemple:
1. Jo m'apunto al saqueo del Fnac,
però també aniria a tendes de roba.
2. Canvio cotxe per una vespa de color verd que em te el cor robat.
I despres crec que m'aburriria, perquè que haig de fer jo sola sense ningu amb qui parlar, amb qui fer les coses... es aburrit no?
Jo mes que res ho faria servir per aquelles situacions en que algu t'esta foten un rollo descomunal, o una gilipollada enorme, llavors pararia el temps i li cridaria a la cara: ves a la merda!!!!!
I despres que continues amb el seu rollo... però jo amb un somriure d'orella a orella.
Aaah, i això d'entrar a casa de la gent a mirar, a mi m'encantaria, però sent invisible, per veure a la gent en acció a casa seva.

Si crec que en general ho faria servir per escaquejarme de segons quines situacions i per fer una mica la mangui!