divendres, 20 de març del 2009

Battlestar Galactica

Així es diu la sèrie que m'ha captivat durant aquest mesos de febrer i març. I és que mai abans havia estat capaç ni motivat com per veure en poc més de 30 dies 4 temporades senceres (a l'espera dels capítols finals d'aquest cap de setmana) d'una sèrie. S'ha de destacar que cada episodi dura uns 40 i pocs minuts, així que li he dedicat bona part del meu temps lliure.

Battlestar Galactica és una sèrie de ciència ficció, remake d'una sèrie dels 70 homònima on, com a curiositat, hi sortia el guaperas de l'Equipo A. En aquesta versió, tranquils que no hi surt. L'argument podria semblar, equivocadament, simple: L'espècie humana viu en 12 colonies (planetes), domina el salt interestelar que els permet cobrir distàncies astronòmiques amb facilitat i van crear els Cylon. Els Cylon són robots que servien com a esclaus als humans fins que, oh, quina novetat, es van revoltar contra els seus creadors i van iniciar una guerra, la 1a Guerra Cylon, fins que l'armistici es va signar. Han passat 40 anys i ningú ha sentit a parlar dels Cylons mai més, fins que les 12 colònies són bombardejades massivament després de que Gaius Baltar, científic eminent, és enganyat per una agent Cylon que aconsegueix els codis de defensa de la flota humana...deixant la humanitat a tir. Només sobreviuen algunes naus i la Battlestar Galactica, una nau de guerra que va viure èpoques millors sota el comandament de Bill Adama i que estava a punt de ser convertida en nau-museu. 50.000 supervivents són tot el que queda i el gran viatge s'inicia.

Aquells que espereu un Star Treck o un Star Wars farcit d'al·liens aneu errats. Els personatges de BSG són molt humans, a vegades massa i tot. Tenen defectes, virtuts, són valents i cobards. Els importa la política, la justícia, els sindicats i fugen, fugen de l'amenaça Cylon que els vol acabar d'esborrar de l'Univers.

La gran majoria dels personatges com el citat Gaius Baltar, Bill Adama, Kara Thrace, Helo, Chief Tyrol, Lee Adama, Laura Rosslin, etc. són tots ells grans peces d'interpretació, però no són l'únic que és excel·lent d'aquesta sèrie. Els detalls estan cuidadíssims, la música que acompanya la sèrie, la trama, els efectes especials...Tot és rodó i t'atrapa.

I jo he viatjat amb ells, he sofert les seves penúries i m'he alegrat de les seves petites victòries que mantenien la flama de l'esperança viva per una humanitat que s'apaga i que aquest cap de setmana veurà el seu acte final.

No puc fer més que recomanar-vos aquesta sèrie us agradi o no la ciència-ficció, perquè només us han d'agradar les coses ben fetes.

So say we all!

5 comentaris:

trubies ha dit...

Totalment d'acord amb tu, jo també estic "enganxat" a Batllestar galáctica". és una serie impressionant amb una història, un argument i fil narratiu absolutament milimètric, visualment espectacular i captivadora, amén del seu fantàstic repartiment, que li dona un plus a la interpretació. Un 10, en finm, ja m'he desfet en elogis ;-). Salut i felicitats pel teu blog, que va guanyar un premi Twingly al concurs de blogs de LV.es

Marc Gil ha dit...

Sí, moltes gràcies! Com ja vaig comentar és un premi que m'ha fet molta gràcia guanyar.

Espero que disfrutis de la resta del bloc!

trubies ha dit...

Només vaig per la segona temporada (tinc fins la tercera en dvd). Però la vull gaudir a poc a poc, és d'aquelles sèries fascinants que em ve de gust saborejar, capítol rera capitol...trobar el moment idoni per engegar el reproductor y donar-li al 'play' :). Enhorabpona pel teu blog, l'afegeixo a favorits!

sukkus ha dit...

doncs ja te la demanaré quan acabin les tres que estic seguint en aquests moments, perquè passar de 3 a 0 seria massa dur :)

joanda ha dit...

és la que segur que vull veure més endavant... dues companyes de la feina estan super enganxades, i pel que sento, no té pèrdua!!!