diumenge, 2 de març del 2008

Bullint l'aigua


Igual que Copèrnic a la seva època, jo he estat víctima de bromes i burles per part d'amics i coneguts (bé, a Copèrnic la cosa segur que va semblar-li més seriosa). El fet és que des de fa temps intento il·lustrar als meus amics de lletres, com xerop tot explicant-lis perquè és una mala idea tapar una olla si volem fer bullir l'aigua ràpidament. La resposta és clara: "A més presió costa més que l'aigua passi de líquid a gas". És aquell exemple que ens explicaven a classe on ens preguntaven si l'aigua bulliria a 100ºC a tot arreu. La resposta és que no. De fet a 100ºC només bull al nivell del mar.

Finalment, avui tot preparant un arròs a la cubana, he trobat un escrit que suporta la meva ferma afirmació. Aquí la teniu descreguts!! ;)

Això sí, si el que voleu és aconseguir més temperatura...no dubteu en comprar-vos una olla pressió!

3 comentaris:

xerop ha dit...

Jajaja!! Jo sempre t'he cregut, era el Pedro!! Bon profit!

Pau ha dit...

molt interessant, alguna cosa havi allegit, però en el article adjunt queda molt claret.
No ens coneixem, però casualment vaig trobar el teu blog i m'entreté molt llegir les teves entrades.

Marc Gil ha dit...

Moltes gràcies Pau! Espero que els meus pensaments i quotidianitat et segueixin entretenint!

Salut!