dimecres, 12 de març del 2008

Nissagues Galàctiques

Amb el llibre recopilatori, “Trilogia del Imperio”, estic acabant una nova lectura de l’autor Isaac Asimov, considerat un dels millors autors de ciència-ficció, sinó el millor, gràcies a les seves primeres novel•les sobre “La Fundació”.

Segurament molts de vosaltres quan escolteu/llegiu la paraula ciència-ficció penseu directament en Star Treck o en Star Wars o, potser, en les més actuals Battlestar Galactica. Doncs en el cas d’Asimov us demanaria que oblidéssiu aquestes idees que teniu.

Si bé és veritat que Isaac Asimov escriu sobre planetes llunyans, sobre naus espaials, sobre imperis galàctics ... aquests no són més que una excusa per tractar sobre el comportament humà, per parlar de ciència i de somnis de físic, per tractar temes filosòfics gràcies a les molt famoses Lleis de la Robòtica i, sobretot, per relatar històries tan senzillament escrites i al mateix temps tan fantàsticament absorbents.


No tingueu por, no us trobareu alienígenes verds ni paraules indesxifrables, sinó que llegireu sobre temes molt i molt terrenals. No importa la dimensió, un o milions de planetes, tan és, els homes, les seves ambicions, les seves contradiccions, les seves debilitats, les seves virtuts són les mateixes i Asimov o va saber explicar com ningú més ho ha sabut fer en tot l’Imperi Galàctic de Tràntor.

Si us atreviu a iniciar-vos, us recomano molt la nissaga de la Fundació. De fet, l’ordre ideal serien els blocs que tracten “Robots”, “Imperi” i “Fundació”, però llegir-los desordenats tampoc és perjudicial i no us perdreu.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

jo em vaig llegir 5 llibres d'aquests, i la veritat que em van agradar bastant, el que passa és que ara recordo ben poc d'ells. Tot i això, des d'aleshores, calculo totes les distàncies en "pàrsecs" ;-)

sukkus ha dit...

La "nissaga" total són quinze llibres, jo me'l he llegit desordenats i en diferents idiomes (Marc, els has trobat tots en català o castellà?). Algun dia tinc ganes de rellegir-la seguint l'ordre.

Marc Gil ha dit...

els he llegit diria que tots en castellà...potser es va colar algun en català, però ara no ho recordo.

Es que aquest me'l vaig trobar fortuïtament i vaig pensar que millor que un llibre recopilatori no podria trobar res. Ara, fa una mica de bulto :)