diumenge, 30 de març del 2008

Cita con Rama

Pot semblar que en aquest bloc només parlo de llibres de ciència ficció. Fa un parell de setmanes em vaig acabar de llegir la Trilogia de L'Imperi d'Isaac Asimov i avui tot just he finiquitat aquest sensacional llibre del recentment difunt Arthur C.Clarke.

Cita amb Rama (me l'he llegit en castellà, però) és un llibre que ja fa mooolt de temps que volia llegir. El típic que dius, "hosti, quan el trobi l'agafaré", però et descuides, no hi penses i no ha estat fins la mort de l'autor que vaig decidir apropar-me a l'Fnac a veure si el tenien...i vam tenir sort.

La història parteix d'un plantejament inquietant. De sobte, els ràdars d'una futura Terra detecten l'entrada d'un objecte extrany al Sistema Solar. Totes les anàlisis que es van fent confirmen que l'objecte és d'una naturalesa totalment desconeguda que res té a veure amb el comportament dels asteroides que s'estan estudiant per evitar una possible catàstrofe planetària.

Sense dubtar-ho, un grup d'astronautes és enviat a investigar in situ l'objecte. El que es troben escapa a tot el que els humans, que ja han aconseguit colonitzar Mart, Mercuri, el llunyà satèl·lit Tità i d'altres planetes, hagin aconseguit o ni tan sols imaginar. I les sorpreses no acaben aquí.

Una lectura que t'atrapa amb les seves descripcions de l'interior de Rama, que fa que et posis a la pell dels protagonistes i que juntament amb ells vagis descobrint els secrets que amaga Rama. Quines són les intencions de les entitats que han creat Rama? Com funciona? Qui l'ha creat? Què volen dels humans? I què volen els humans de Rama?

A més a més, llegint per internet m'he trobat que ja s'està fent una adaptació al cinema des de l'any passat a càrrec de David Fincher, amb Morgan Freeman com a protagonista.


El vídeo és d'un curt inspirat en l'obra, no de la peli

1 comentari:

sukkus ha dit...

m'has convençut, ja saps quin serà el primer llibre que em deixaràs quan entri al pis :)