dilluns, 3 de març del 2008

Ens veiem!!

Impressionant el resultat de la cirurgia làser per corregir la meva miopia heretada. Va ser el dijous de la setmana passada i avui ja he pogut anar a treballar...i em passo tot el dia davant del PC i de taules d'Excel. Com us podeu imaginar, la millor situació per la vista.

Però com funciona exactament tot el procés? Puc explicar-vos-ho directament amb links de més o menys rigor científic, però això ho podeu fer vosaltres mateixos entrant al google la recerca. De manera que prefereixo explicar la meva experiéncia en les meves carns.

Tot comença un parell de mesos enrera. Un bon dia vas a l'oftalmòleg i li dius "Mira, que em vull operar que estic fins els col*** de dur les ulleres i les lents de contacte se'm perden cada dos per tres". Molt bé, dit i fet. Vas un dia fer-te unes proves per assegurar-te de que ets apte per a rebre la cirurgia. Qüestió de gruix de la còrnea, segons em van explicar. El resultat és que dóna la casualitat que tinc els iris grans i, per tant, necessito un tipus de tècnica una mica diferent. La broma costa 2.500€. Aquí, incís, em fa molta gràcia una pregunta molt comú: "Pels dos ulls?"...Home, doncs si...ja que hi som, que m'operin dels dos, no? O he d'anar amb un monocle!?

5 dies abans del dia D, et comences a preparar. Gotes, una espècie de tovalloletes netejadores i, important per als més nerviosos, un tranxilium la nit abans. Per anar relaxadet. Ah! que no se m'oblidi...les operacions, no sé perquè, les fan a les 9 del matí, així que a llevar-se ben aviat perquè, obviament, la clínica de torn no està al costat de casa.

Arribes a la clínica i vinga, més gotes, aquestes per anestesiar l'ull i una fantàstica pastilleta calmant. Poc després, et comencen a vestir de quiròfan, fins el punt que et pots preguntar si ets tu qui opera o qui serà operat. Entrés a una sala, una camilla i tres personatges disfressats d'Anatomia de Grey. Comença el "ara va de debó". T'estiren i et diuen que et posis així o aixà.

Ara comença la part bona. Et lliguen una mica el cap, per moure't poc. Després et deixen només un ull al descobert. En aquest ull hi posen una sèrie d'esparadraps per mantenir-lo obert i altra instrumental que fa la mateixa funció. Et posen suero fisiològic per mantenir la hidratació i et diuen que miris un punt vermell. Aleshores, una forta pressió a l'ull, molesta però poc dolorosa i et posen algo que et deixa sense visió i sents un sorollet mecànic...t'estan tallant la part superficial de la còrnea per deixar lliure la zona on actuarà el làser. Perfecte, no veus res clar...ni el punt vermell ni hòsties...i se suposa que has d'enfocar!? "Merda, el làser em tocarà on no hauria de fer-ho". Comença el festival pirotècnic...Veus uns punts blancs i sents un soroll. Làser en acció! Després, una mica de cola per enganxar amb un pincellet (literalment) i et tornen a posar a lloc la còrnea.



Tot plegat dura uns cinc minuts...o això sembla. Ara toca l'altre ull.

En total, potser et passes uns 15 minuts al quiròfan i, no, no veus massa res. Sobretot perquè l'anestèsia et fa tancar els ulls.

Arribes a casa i el millor que pots fer és dormir i dormir, cosa realment senzilla ja que ni pots veure la tele ni llegir ni res...

I au, ets 2500€ més pobre, però després de 3 dies comences a veure-hi sense res!!! Això sí, gotes, gotetes i anar amb compte durant uns dies. I ni parlar-ne d'entrar a llocs amb fum durant una temporadeta (pots aprofitar per estalviar).

Espero que això no us hagi tirat enrera si tenieu pensat fer-vos la operació. Val la pena! Ah, un secret, el làser no dispara si l'ull no està en la posició que toca, així que no us poseu nerviosos si no aconseguiu enfocar el maleït punt vermell.

Salut!!

2 comentaris:

sukkus ha dit...

Felicitats nanu, per sort de moment mai he patit de la vista, però mai se sap. M'alegro per tu, a veure si les noies et segueixen trobant interessant sense les ulleres d'intelectual ;)

Pau ha dit...

Una de les grans avantatges de no haver de portar les ulleres ni les lentilles, és que quan fagis una inmersió (m'ha semblat entendre que en fas) no hauràs d'anar amb la màscara graduada ni hauràs d'anar amb comte de perdre les lentilles. Bon avanç. Més comoditat.